Szkolenie dla właściciela szkoły językowej

Jak otworzyć własną szkołę języka angielskiego? Ile pieniędzy jest potrzebnych na start? Jak zarządzać szkołą, by przynosiła zyski? Na te i wiele innych pytań odpowiadamy podczas szkolenia dla przyszłych franczyzobiorców.

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Jakie dziedziny obejmuje szkolenie
  2. Jakie umiejętności nabędziesz podczas szkolenia
  3. Ile trwa i ile kosztuje szkolenie

Jakie dziedziny obejmuje nasze szkolenie?

Właścicielami szkół Helen Doron English zostają najczęściej nauczyciele języka angielskiego (w tym uczący już metodą Helen Doron) lub rodzice dzieci uczęszczających do szkół Helen Doron English. Mogą to być również osoby, które zainteresowały się skutecznością naszej metody oraz dochodowością szkół. W 95 % są to kobiety.

Ponieważ franczyzobiorcy mają tak zróżnicowane umiejętności do prowadzenia własnego biznesu, nasze szkolenia dla właścicieli szkół językowych są bardzo rozbudowane i kompleksowe. Obejmują one m. in. zagadnienia z następujących dziedzin:

  • Zarządzenie własną firmą i jej pracownikami
  • Rekrutacja pracowników (nauczycieli i managerów biur)
  • Finansowanie własnej działalności, budżetowanie, planowanie krótko- i długoterminowe
  • Poszukiwanie lokalu i przygotowanie go na potrzeby szkoły językowej
  • Działania reklamowe zewnętrzne (by pozyskać nowych klientów) i wewnętrzne (by utrzymać istniejących)
  • Dbanie o wizerunek firmy z internecie (prowadzenie własnej strony internetowej, wizytówki Google, kont w mediach społecznościowych).

Szkolenie dla nowych właścicieli szkoły językowej zawiera także cały pakiet dydaktyczny:

  • Założenia metody nauki drugiego języka w sposób naturalny
  • Elementy neurodydaktyki i zalety dwujęzyczności
  • Zestaw kursów dostosowanych do wieku dziecka (od 3. miesiąca do 19. roku życia)
  • Całe zaplecze multimedialne wspomagające naukę języka (aplikacje, platformy, angielskie radio, video i kanały na You Tube).
dochodowa szkoła językowa
dochodowa szkoła językowa
dochodowa szkoła językowa
szkolenie dla nowych właścicieli szkoły językowej

Jakie umiejętności nabędziesz podczas szkolenia dla franczyzobiorców

Gdy przychodzisz do nas otworzyć własną szkołę językową, masz już w sobie zwykle głęboką pasję do języka angielskiego oraz do uczenia dzieci i młodzieży drugiego języka. Jeśli jesteś lektorem, nieobca Ci jest metodyka czy potrzeby nauczycieli; zwykle jednak brakuje Ci wiedzy z finansów czy marketingu. Gdy pojawiasz się jako rodzic ucznia, możesz mieć doświadczenie korporacyjne, lecz nie wiesz zbyt wiele o zawartości kursów.

Na naszym szkoleniu dla właścicieli szkół językowych wzmacniamy i ugruntowujemy Twoje mocne strony, a dodajemy brakujące cegiełki wiedzy. Dowiesz się na nim między innymi:

  • Jakie są typy klientów i jak dostosować swoje zachowanie, aby każdego klienta obsłużyć jak najlepiej
  • Jak prowadzić i kontrolować swoje finanse, by zarabiać tyle, ile założyłaś/eś
  • Co warto wiedzieć o konkurencji, aby jej słabości przekuć na swoje mocne strony
  • Jak wybierać i wyposażać lokal, aby stał się jednym z 3 filarów wysokiej jakości Twojej szkoły.

„Muszę powiedzieć, że pakiet szkoleń, jakie obecnie dostają franczyzobiorcy jest olbrzymi” – mówi Ola Kozłowicz, Partner Franczyzy na obszarze Małopolski Wschodniej. „Często osoby, które wchodzą na te szkolenia bez doświadczenia w branży nauczania, po kilkunastu dniach spędzonych na szkoleniach wychodzą z nich będąc innymi ludźmi. Później natomiast mają cały czas kontakt z osobami takimi jak ja – Partnerami Franczyzy, których na bieżąco pytają o radę.”

Ile trwa i ile kosztuje szkolenie dla nowych franczyzobiorców

To ważne, abyś do prowadzenia własnej szkoły językowej był/a bardzo dobrze przygotowany/a. Nasza franczyza istnieje już ponad 35 lat, mamy więc wiele dobrych praktyk, którymi dzielimy się z franczyzobiorcami. Nasze szkolenie dla właścicieli szkół języka angielskiego obejmuje około 10 dni w podziale na kilka bloków. Poza wykładami jest też wiele ćwiczeń, warsztatów i pracy w grupach. W końcu nasza metoda zobowiązuje 😉

Koszt szkolenia jest elementem składowym licencji franczyzowej. Podobnie jak podstawowy pakiet dydaktyczny i marketingowy. Po szkoleniu wstępnym nie rzucamy Cię samotnie na szerokie wody. Przechodzisz „pod skrzydła” swojego FP (Partnera Franczyzy) i MF (Dyrektora Regionalnego). Masz dostęp do bogatej bazy wiedzy w formie webinarów, filmów instruktarzowych czy platformy komunikacyjnej.

Tak o przewagach bycia we franczyzie mówi Marysia Olchowy – właścicielka szkoły Helen Doron English w Myszkowie:

Przewaga we franczyzie jest tu szeroka:

  • Rozpoznawalna marka w Polsce i na świecie. Ludzie kochają marki.
  • Solidne szkolenie know-how
  • Wsparcie biznesowe i marketingowe
  • Opieka Partnera i Mastera Franczyzy
  • Szkolenia dla regionu też są fantastyczną okazją do wymiany doświadczeń
  • Marketing – ktoś za mnie wymyśla wszystkie te rzeczy, z którymi sama nie dałabym rady
  • ABM (Annual Business Meeting) – bardzo cenne spotkanie, taki „STOP” w biegu i wskazanie, czy idę dobrą drogą, czy jednak coś trzeba zmienić.”

Co roku dwukrotnie spotykasz się z innymi franczyzobiorcami ze swojego regionu, a czasami także całej Polski. Zobacz, jak takie spotkania dla właścicieli szkół wyglądały w roku 2022. Możesz też doskonalić swoje umiejętności na warsztatach tematycznych, na przykład z zarządzania zespołem, asertywności czy obsługi klienta.

W 2022 roku otworzyliśmy w Polsce kilkanaście nowych szkół Helen Doron English. Chcesz być właścicielką/em kolejnej?

Daj nam znać!